• Quan diem que un document té una mida determinada, ens referim a la mida de "tall".
• En cas d'incorporar elements (text o imatges), s'ha de deixar un espai de seguretat, que pot variar segons el document, s'aconsella 1 cm.
• La distància entre "a sang" i la "línia de tall", pot ser variable, encara que és habitual 5 mm.
• El que indiquem aquí, és vàlid per tota mena de disseny amb fotografia.
• Segons a quina mida volem imprimir la fotografia, apareixen uns espais en blanc, en la part superior i inferior o laterals de la fotografia, 1 i 2.
• Això és degut al fet que el format al que volem imprimir i el format de la imatge són diferents.
• Sobretot apareixen si les fotos han estat preses en format panoràmic 16:9 o les imatges han estat retallades sense tenir en compte el format final.
• Sempre que és possible ho fem sense marges (omplir), però en algunes situacions en veiem obligats a fer-ho amb marges blancs (encaixar).
• Les relacions d'aspecte més usuals en fotografia són: 1:1, 3:2, 4:3, 4:5
• EXEMPLE: Simulació d'imatge de ràtio 16:9 impresa a 15x20cm., es veuen les franges blanques a la part superior i inferior.
• La imatge "encaixa" fins al final d'una vora del document (2), deixant un marge en blanc (1).
• Simulació d'imatge de ràtio 16:9 impresa a 15x20cm., es veuen les franges blanques a la part superior i inferior.
• La imatge "omple" tot el document a la mida determinada, no es deixen espais en blanc.
• Desapareixen els marges blancs (1).
• La imatge continua arribant fins al final del paper fotogràfic (2).
• Simulació d'imatge de ràtio 2:3 impresa a 10x15 cm., sense les franges blanques a la part superior i inferior, la imatge omple perfectament tot el document.
• Els smartphone, tauletes i pantalles en general, (menys en el cas de pantalles especials per fotografia), no presenten les imatges d'una forma fidel amb la realitat, i habitualment es tradueix en desviacions de tonalitats del color i il·luminacions.
• Mai ajustar brillo, contrast i la resta dels paràmetres al nostre gust, aquest sistema falseja la imatge i en conseqüència les impressions de les fotografies no concorden amb el que veiem en el monitor o pantalla.
• Les pantalles són retroil·luminades, per la qual cosa, s'aporta llum des de la part posterior i lateral de la imatge, i per això les parts fosques queden il·luminades, això no vol dir que la imatge original sigui il·luminada. Una altre cosa és que el que veiem sigui del nostre agrad, peró la imatge és irreal.
IMPORTANT
• Cal indicar que en el nostre sistema de treball en la impressió digital de les fotografies, no alterem cap paràmetre en les imatges, no realitzen cap mena d'ajust: de color, llums, contrast, etc., per la qual cosa les nostres impressions són transparents al que el client ens proporciona.
• Si una fotografia, és més clara o més fosca, o té desviacions de color, al que el client veu en el seu monitor o pantalla, és que el fitxer ja aportava aquesta desviació, o el client ha ajustat la imatge amb la incorrecció del seu monitor o pantalla.
• Qualsevol mena de treball sobre les fotografies: correcció de llums, redimensió, converció de fitxers, tall amb guillotina, comporta un cost addicional.